Artykuł o emigracji, Polakach za granicą i przewozach osób

obsługiwanych linii. Rozwojowi ulegały też systemy informacyjne. Dotyczy to wszystkich pojazdów komunikacji publicznej, jednak w autobusach miejskich jest najważniejsze. Początkowo stosowano napisy na nadwoziu, a następ

Artykuł o emigracji, Polakach za granicą i przewozach osób

O współczesnych autobusach miejskich

Autobusy miejskie istnieją obecnie w wielu wersjach długościowych, aby umożliwić dostosowanie pojazdu do warunków eksploatacyjnych obsługiwanych linii.

Rozwojowi ulegały też systemy informacyjne. Dotyczy to wszystkich pojazdów komunikacji publicznej, jednak w autobusach miejskich jest najważniejsze. Początkowo stosowano napisy na nadwoziu, a następnie wymienne systemy tablic (?dekoracja?). Krokiem w przód były systemy z przewijaną taśmą, na której wypisuje się wszystkie możliwe trasy. Największym postępem były tablice pikselowe, a w dalszym rozwoju ? diodowe i ekranowe, co bardzo ułatwia zmianę wyświetlanej informacji i poprawia widoczność.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_miejski


Historia konstrukcji autobusu

Poprzednikami autobusów w drogowym transporcie pasażerskim były dyliżanse i omnibusy ciągnięte przez konie. W niektórych krajach (Wielka Brytania i Francja) już w XIX wieku rozpowszechniły się także omnibusy o napędzie parowym, jednak konieczność wożenia dużych masowo i objętościowo zapasów wody oraz paliwa nie sprzyjały rozwojowi konstrukcji tych pojazdów. W Anglii w 1865 rozwój parowych omnibusów zablokowała tzw. ustawa o czerwonej fladze (Red Flag Act), praktycznie zakazująca ich używania.

Wynalezienie silnika spalinowego pod koniec XIX wieku umożliwiło powstanie omnibusów spalinowych ? czyli autobusów (auto ? sam, bus ? końcówka łacińskiego przypadku ze słowa omnibus = dla wszystkich, dosłownie ? wszystkim). Pierwsze konstrukcje (pierwotna nazwa Automobil-Omnibus, następnie Auto-Omnibus) powstały w firmie Benz na początku jej istnienia i w 1895 roku podjęły komunikację w Niemczech. Pierwsze autobusy powstawały przez zabudowę kabiny pasażerskiej na podwoziu samochodu ciężarowego i były napędzane silnikami o zapłonie iskrowym. Trzecia ? po fabrykach Daimlera i Benza ? niemiecka fabryka pojazdów silnikowych, Stoewer w Szczecinie była pierwszą fabryką autobusów4 sensu stricto. Produkcję rozpoczęto tam w latach 1899?1900. Wykonywano wtedy m.in. podwozia na eksport, karosowane w miejscu dostarczenia.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus#Historia_konstrukcji


Rezerwacja przez Internet

Coraz częściej możemy spotkać się z internetową ofertą przewoźników. Za pośrednictwem Internetu możemy zarezerwować miejsce nie tylko w samolocie czy pociągu, ale także w busie czy autokarze. W tych ostatnich przypadkach takie rozwiązanie jest bardzo korzystne dla klienta, gdyż w związku z rosnącą liczbą pasażerów niektóre trasy są bardzo oblegane i trudno znaleźć wolne miejsce kupując bilet przed samą podróżą. Rezerwacja online to kwestia kilku minut ? wypełniając specjalny formularz w kilka chwil możemy zająć jedno lub więcej miejsc. Bardzo często można również zapłacić za pomocą przelewu internetowego ? na pewno to także jest bardzo korzystne dla klienta i dlatego też coraz więcej osób wybiera tą opcję zakupu biletu.



© 2019 http://fusion.bydgoszcz.pl/