Busem do pracy za granicÄ™

w, nie tylko jeśli chodzi o kolej czy samoloty, ale także i przewozy busami. Najczęściej przewoźnicy zachęcają klientów do korzystania z takiej formy zakupu, oferując im nawet kilkudziesięcioprocentowe zniżki w związku

Busem do pracy za granicÄ™

Dlaczego coraz więcej osób korzysta z internetowej rezerwacji biletów?

Rezerwacja przez Internet to obecnie jedna z najczęściej wybieranych opcji nabywania biletów, nie tylko jeśli chodzi o kolej czy samoloty, ale także i przewozy busami. Najczęściej przewoźnicy zachęcają klientów do korzystania z takiej formy zakupu, oferując im nawet kilkudziesięcioprocentowe zniżki w związku z wcześniejszym kupnem biletu. Możliwe są również obniżki cen, gdy pasażer posiada specjalne dokumenty, jak na przykład legitymację studencką czy dokument o niepełnosprawności. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób korzysta z tej formy zakupu biletu na przejazd. Korzystając z internetowej rezerwacji biletów możemy nie tylko nabyć ważny dla nas dokument uprawniający do przejazdu nie wychodząc z domu, ale także sporo zaoszczędzić.


Autobusy XXI wieku

Nowością drugiej połowy XXI wieku jest tworzenie hybryd ? autobusów elektrycznych, korzystających głównie z akumulatorów(w opozycji do klasycznych trolejbusów), ale będących w stanie doładować prąd w trakcie jazdy. Bardzo nowoczesnym rozwiązaniem jest wykorzystanie w tym celu nie trakcji elektrycznej napowietrznej czy metalowej szyny, ale technologii SMFIR (z j. ang. Shaped Magnetic Field in Resonance), po przejechaniu nad obszarem zasięgu pola, uzupełniana jest energia, bez kontaktu stykowego. Tego rodzaju pojazdy wykorzystywane są np. w miejscowości Gumi. Jest to realizacja proponowanych futurystycznych wizji z XX wieku, np. w popkulturze gra Wipeout5.

W Singapurze testowane są w normalnym ruchu ulicznym, w pełni autonomiczne autobusy, gdzie pasażer dokonuje wyboru przystanku, a autobus dzięki LIDARowi oraz komputerom wybiera trasę i omija przeszkody podczas jazdy. Celem jest rozwiązanie problemu tzw. ?ostatniej mili?

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus#XXI_wiek


Autobusy w Polsce

W Polsce pierwsze autobusy budowano w okresie międzywojennym w zakładach Ursus. Były to niewielkie pojazdy na podwoziu lekkiej ciężarówki, nienadające się do obsługi większych miejscowości. Ze względu na ograniczenia importowe, powstające wówczas firmy autobusowe zmuszone były sprowadzać z krajów zachodnich duże podwozia autobusowe (np. Leyland) i budować karoserie we własnym zakresie (powszechnie stosowano wówczas karoserie drewniane z blaszanym poszyciem).

Po 1945 produkcja autobusów władze postanowiły rozwinąć dwa duże zakłady w Jelczu i Sanoku. W Jelczu budowano autobusy miejskie i pojazdy na licencji zagranicznej (czechosłowacka Škoda 706, później francuski Berliet, opracowano także hybrydę francuskiego nadwozia z węgierskim podwoziem Ikarusa 260). Sanocka wytwórnia wyspecjalizowała się w midibusach (kolejne wersje autobusów San, później bardzo udany Autosan H9), przeznaczone na trasy dalekobieżne.

Największą polską marką autobusów jest Solaris Bus & Coach, fabryka produkująca nowoczesne autobusy podmiejskie, miejskie i turystyczne, powstała na bazie istniejącej wcześniej montowni firmy Neoplan.

W Polsce swoją działalność także prowadzi firma MAN Bus Sp. z o.o. ? spółka należąca do koncernu MAN, specjalizująca się w produkcji autobusów miejskich. Posiada dwa zakłady produkcyjne: finalny w Sadach w gminie Tarnowo Podgórne koło Poznania, oraz zakład produkujący szkielety stalowe autobusów, podwozia autobusowe i podzespoły do nich w Starachowicach.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus#Autobusy_w_Polsce



© 2019 http://fusion.bydgoszcz.pl/