Co warto wiedzieć o prawie

Dodane: 02-06-2016 08:50
Co warto wiedzieć o prawie Pomoc prawna może być potrzebna w każdej firmie: obsługa prawna śląsk

Zbyt prokonsumencko?

Jakiś czas temu zmieniło się prawo odnośnie robienia zakupów przez internet. Według nowej ustawy konsument ma dwa tygodnie na zwrot zakupionego towaru. Mówiło się o tym, że to zabije e-handel, że pojawią się nieuczciwi klienci, że to furtka dla cwaniaczków i oszustów. Jednak czy tak się stało? Jakoś nie huczy w mediach o nagłej fali bankructwa właścicieli e-sklepów. Może nawet jest wręcz przeciwnie - ludzie chętniej robią zakupy przez internet, ponieważ mają więcej praw, niż przy tradycyjnych zakupach. Jak zwykle - panika była zdecydowanie na wyrost. Co prawda w pewnością zdarzają się sytuacje, gdzie ktoś kupuje coś z zamiarem zwrotu. Wychodzi jednak na to, że to wyjątki.


Szef ma wysokie wymagania, czy to już mobbing?

Ze względu na wysoki stopień bezrobocia, niektórzy pracodawcy czują się bezkarni, traktując bardzo źle swoich pracowników. Pojawiło się pojęcie, nazywane mobbingiem, a więc dręczeniem pracowników. Mobbing ma bardzo szerokie znaczenie, ponieważ może wiązać się zarówno z prześladowaniem psychicznym, fizycznym, jak i seksualnym. Nie musi również dotyczyć relacji pracodawcy i jego podopiecznego, choć jest to najczęstsze, ale także wywierania nacisków ze strony pracowników na swoich kolegów. Mobbing jest zjawiskiem mocno piętnowanym przez prawo, ponieważ może prowadzić nie tylko do chęci zrezygnowania z pracy, ale także do załamania nerwowego. Osoba, która padnie ofiarą tego przestępstwa, powinna zastanowić się nad zgłoszeniem sprawy do Sądu Pracy, który orzeknie co dalej zrobić ze sprawą i z całą pewnością zasądzi na rzecz poszkodowanego odszkodowanie. Udając się na porady prawne, warto mieć ze sobą jakieś dowody lub kontakt do świadków, ponieważ prawnicy danej kancelarii będą mieli szanse na szybsze i sprawniejsze rozwiązanie sprawy.


Musisz znać prawo, jeśli chcesz prowadzić biznes

Często nie zdajemy sobie sprawy o tym, że łamiemy prawo. najbardziej muszą tutaj uważać te firmy, które sprzedają swoje usługi lub towary osobom fizycznym (czyli "zwyczajnym" konsumentom). Tutaj regulacje dotyczące reklamacji i zwrotów są dość restrykcyjne. Wiadomo, nie bez powodu konsument jest chroniony, jednak często ludzie to wykorzystują. Przykład? Nowe prawo jest bardzo korzystne dla tych, którzy dokonując zakupów w sklepach internetowych - mają aż dwa tygodnie, żeby zwrócić produkt bez podania przyczyny, a sprzedawca ma obowiązek go przyjąć. Wyobraźmy sobie fotografa, który kupuje sprzęt warty kilkanaście tysięcy, wykonuje zlecenie i odsyła wszystko do sklepu. Zgodne z prawem? Jak najbardziej. To prawda, że wiele sklepów internetowych wcześniej pozwalało sobie na nieetyczne zagrania, niektóre po prostu oszukiwały klientów nie wysyłając im zamówień (słynne markowe ciuchy za bezcen - wieli dało się nabrać a nigdy nie otrzymali zamówionych produktów). Warto skonsultować się z prawnikiem, zwłaszcza takim specjalizującym się w danej dziedzinie prawa ( w tym wypadku prawo konsumenckie), żeby wiedzieć na jakie działania nie możemy sobie pozwolić, błąd może nas kosztować wszystko.



© 2019 http://fusion.bydgoszcz.pl/