Jak tanio dojechać do pracy za granicę?

międzynarodowych. Według definicji Europejskiej Komisji Gospodarczej, Eurostatu i Międzynarodowego Forum Transportu jest to pasażerski mechaniczny pojazd drogowy przeznaczony do przewozu więcej niż 24 osób (wliczając kier

Jak tanio dojechać do pracy za granicę?

Definicja autokaru

Autokar (autobus turystyczny, autobus dalekobieżny) ? autobus przystosowany do przewozów pasażerskich na duże odległości, na trasach międzymiastowych i międzynarodowych. Według definicji Europejskiej Komisji Gospodarczej, Eurostatu i Międzynarodowego Forum Transportu jest to pasażerski mechaniczny pojazd drogowy przeznaczony do przewozu więcej niż 24 osób (wliczając kierowcę) i posiadający wyłącznie miejsca siedzące

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autokar


Dlaczego warto zarezerwować bilet przez Internet?

Rezerwacja przez Internet to obecnie jedna z najczęściej wybieranych opcji nabywania biletów, nie tylko jeśli chodzi o kolej czy samoloty, ale także i przewozy busami. Najczęściej przewoźnicy zachęcają klientów do korzystania z takiej formy zakupu, oferując im nawet kilkudziesięcioprocentowe zniżki w związku z wcześniejszym kupnem biletu. Możliwe są również obniżki cen, gdy pasażer posiada specjalne dokumenty, jak na przykład legitymację studencką czy dokument o niepełnosprawności. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób korzysta z tej formy zakupu biletu na przejazd. Korzystając z internetowej rezerwacji biletów możemy nie tylko nabyć ważny dla nas dokument uprawniający do przejazdu nie wychodząc z domu, ale także sporo zaoszczędzić.


Konstrukcja autobusu - historia

Poprzednikami autobusów w drogowym transporcie pasażerskim były dyliżanse i omnibusy ciągnięte przez konie. W niektórych krajach (Wielka Brytania i Francja) już w XIX wieku rozpowszechniły się także omnibusy o napędzie parowym, jednak konieczność wożenia dużych masowo i objętościowo zapasów wody oraz paliwa nie sprzyjały rozwojowi konstrukcji tych pojazdów. W Anglii w 1865 rozwój parowych omnibusów zablokowała tzw. ustawa o czerwonej fladze (Red Flag Act), praktycznie zakazująca ich używania.

Wynalezienie silnika spalinowego pod koniec XIX wieku umożliwiło powstanie omnibusów spalinowych ? czyli autobusów (auto ? sam, bus ? końcówka łacińskiego przypadku ze słowa omnibus = dla wszystkich, dosłownie ? wszystkim). Pierwsze konstrukcje (pierwotna nazwa Automobil-Omnibus, następnie Auto-Omnibus) powstały w firmie Benz na początku jej istnienia i w 1895 roku podjęły komunikację w Niemczech. Pierwsze autobusy powstawały przez zabudowę kabiny pasażerskiej na podwoziu samochodu ciężarowego i były napędzane silnikami o zapłonie iskrowym. Trzecia ? po fabrykach Daimlera i Benza ? niemiecka fabryka pojazdów silnikowych, Stoewer w Szczecinie była pierwszą fabryką autobusów4 sensu stricto. Produkcję rozpoczęto tam w latach 1899?1900. Wykonywano wtedy m.in. podwozia na eksport, karosowane w miejscu dostarczenia.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus#Historia_konstrukcji



© 2019 http://fusion.bydgoszcz.pl/