Klima czy nie klima- oto jest pytanie

tyzacjiKlimatyzacja ma swoje zastosowanie również zimą, nawet jeżeli mamy system ogrzewania centralnego. Dobrze dobrana klimatyzacja mogę z powodzeniem służyć jako dodatkowe źródło ciepła przy największych mrozach. Pr

Klima czy nie klima- oto jest pytanie klimatyzacja gdańsk
Wydajność termiczna mieszkania ulegnie nie małej poprawie po zamontowaniu klimatyzacji. Ale czy warto wydawać pieniądze w , warto- przeczytaj czemu.

Mnogość zastosowań klimatyzacji

Klimatyzacja ma swoje zastosowanie również zimą, nawet jeżeli mamy system ogrzewania centralnego. Dobrze dobrana klimatyzacja mogę z powodzeniem służyć jako dodatkowe źródło ciepła przy największych mrozach. Przy temperaturze mocno poniżej zera każde dodatkowe ogrzewanie może znacząco zwiększyć komfort mieszkańców.

Dodatkowo funkcja osuszacza powietrza jest przydatna, gdy mamy w mieszkaniu dużo niechcianej wilgoci, co może się zdarzyć przy intensywnym suszeniu prania w pomieszczeniu lub przy źle działającej wentylacji. Klimatyzator ma więcej funkcji niż tylko chłodzenie powietrza i warto pomyśleć o takim rozwiązaniu przy budowie domu.


Klimatyzacja automatyczna- definicja

Klimatyzacja automatyczna (ang. climate control, niem. Klimaautomatik) ? układ klimatyzacji, szczególnie samochodowej, zapewniającej kontrolę automatyczną parametrów klimatyzowanej przestrzeni, na ogół - kabiny pojazdu. Istnieje wiele koncepcji (szczególnie w kontekście liczby parametrów wejściowych i wyjściowych układu) i wiele rozwiązań technicznych takich układów.

Potocznie używana nazwa "klimatronik", "climatronik" pochodzi od CLIMAtronic, nazwy popularnego systemu klimatyzacji automatycznej samochodów koncernu Volkswagen.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja_automatyczna


Wiki: o czynnikach chłodzących

Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od XIX wieku do lat 1920. dwutlenek węgla. Został on wyparty przez czynniki z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym. Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości termodynamiczne i wolno ulatniał się z układu chłodzącego. Jako szkodliwy dla warstwy ozonowej został zgodnie z podpisanym w 1987 roku Protokołem Montrealskim wycofany z użytku. W następnych latach stosowany był czynnik R134a (tetrafluoroetan) o dobrych właściwościach termodynamicznych, jest on jednak gazem cieplarnianym o bardzo wysokim indeksie GWP (1300). W związku z tym w Stanach Zjednoczonych i Japonii producenci zostali zobowiązani do bardziej wydajnym układów chłodzących, co zmniejszy zużycie czynnika. W Europie samochody od 2011 roku miały być wyposażone w układy klimatyzacji, w których czynnik R134a miał zostać zastąpiony nowym, o indeksie GWP niższym niż 150. Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych regulacji, ostatecznie weszły one w życie w 2014 roku. W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf (tetrafluoropropen: zbliżona charakterystyka termodynamiczna, indeks GWP=4) lub R744 (dwutlenek węgla, indeks GWP=1).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja



© 2019 http://fusion.bydgoszcz.pl/