Kwestie mechaniczne - kilka ogólnych informacji

aszyn powinien być odpowiednio przeszkolony, zarówno w zakresie sterowania pojazdem, jak i jego serwisowania. Nierzadko jednak taka naprawa maszyn budowlanych wychodzi poza kompetencje operatora i wówczas konieczne jest przekaz

Kwestie mechaniczne - kilka ogólnych informacji

Maszyny budowlane ? jak o nie dbać?

Maszyny budowlane to zazwyczaj cięższy sprzęt, z którym należy umiejętnie się obchodzić. Operator takich maszyn powinien być odpowiednio przeszkolony, zarówno w zakresie sterowania pojazdem, jak i jego serwisowania. Nierzadko jednak taka naprawa maszyn budowlanych wychodzi poza kompetencje operatora i wówczas konieczne jest przekazanie sprzętu do profesjonalnego serwisu. Warto również zabezpieczyć sprzęt przed błędną obsługą, która zazwyczaj wcześniej, czy później ma miejsce. Takim zabezpieczeniem jest między innymi ubezpieczenie maszyny. Wykorzystując wspomniany produkt możemy w ramach odpowiedzialności ubezpieczyciela liczyć na odszkodowanie z chwilą, gdy zajdzie szkoda.


Ewolucja maszyn budowlanych

Ewolucja maszyn budowlanych jest bardzo dynamiczna, a zarazem potrzebna. Ta stopniowa droga ulepszania ich techniki wpływa przede wszystkim na wydajność jak i jakość wykonywanej pracy. Dzięki tej ewolucji można wykonywać coraz bardziej trudniejsze roboty, co przekłada się na komfort i bezpieczeństwo ludzi, którzy wcześniej musieli wykonywać tę pracę sami, bez pomocy zaawansowanej techniki. Dzisiaj większość maszyn naszpikowanych jest elektroniką, co znacznie ułatwia korzystanie z ich zasobów, a także wpływa na oszczędność czasu. Ta komputeryzacja w dzisiejszych czasach jest czymś zupełnie naturalnym, jednak nadmierne wykorzystanie elektroniki niejednokrotnie może przysporzyć wiele nieprzewidzianych problemów. Gwarancja, że taka maszyna będzie działać lepiej i dłużej nie zawsze znajduje pokrycie w rzeczywistości, a naprawa może okazać się bardzo droga. Ponadto nigdy nie możemy mieć pewności, że wykonana praca maszyną pełną elektroniki jest prawidłowa i zgodna z tym, co zostało zaplanowane.


Podwozie gÄ…sienicowe

Budowa spycharki gÄ…sienicowej

Główne podzespoły spycharki gąsienicowej to:

podwozie gÄ…sienicowe,
rama główna,
nadwozie,
układ napędowy,
hydraulika układu napędowego,
osprzęt roboczy,
hydraulika układu roboczego.

Podwozie gÄ…sienicowe

Podwozie składa się z dwóch ram trakcyjnych o konstrukcji skrzynkowej, które wyposażone są w rolki jezdne, rolki podtrzymujące, koła napinające, koła łańcuchowe, łańcuchy gąsienicowe z płytami gąsienicowymi. Ramy trakcyjne osadzone są na czopach wałów mocowanych do tylnej części ramy głównej oraz do wahliwej belki

stabilizatora.
Rama główna

Rama główne jest to jednolita konstrukcja spawana, utworzona przez połączenie ramy przedniej i tylnej. Do ramy przykręcone zamontowane są: chłodnice, silnik, przekładnia hydrokinetyczna (zmiennik momentu), skrzynia biegów, przekładnie boczne i elementy nadwozia.
Nadwozie
W skład nadwozia wchodzą: osłony boczne, dach silnika, błotniki, zbiornik paliwa, skrzynka akumulatorów, zbiornik układu hydraulicznego, kabina z klimatyzacją, pulpity, zewnętrzna osłona ROPS (ang. Roll Over Protection Structure).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka



© 2019 http://fusion.bydgoszcz.pl/