Serwisowanie pojazdu a części na wymianę

óre posiadają metalowe stelaże z przegubami, które spełniają rolę równomiernego dociskania pióra do szyby, tak aby równomiernie zbierały wodę z każdej części szyby. Ich wadą jest głośniejsza praca w porównaniu d

Serwisowanie pojazdu a części na wymianę

Wycieraczki i ich różne rodzaje

Wycieraczki przegubowe - (potocznie klasyczne lub tradycyjne) - starszy typ wycieraczek, stosowany w starszych samochodach. Są to wycieraczki, które posiadają metalowe stelaże z przegubami, które spełniają rolę równomiernego dociskania pióra do szyby, tak aby równomiernie zbierały wodę z każdej części szyby. Ich wadą jest głośniejsza praca w porównaniu do wycieraczek nowszego typu.

Wycieraczki bezprzegubowe - (potocznie płaskie) - obecnie stosowany typ wycieraczek, w które są zaopatrywane fabrycznie nowe samochody. W porównaniu do klasycznych wycieraczek przegubowych pozbawione są ruchomych elementów, czyli stelażu z przegubami. Takiego typu wycieraczki, oprócz lepszego wyglądu łatwiej jest oderwać od szyby podczas mrozów i są mniej narażone na korozję. Ich podstawową wadą jest wysoka cena w stosunku do wycieraczek starszego typu.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wycieraczka


Wikipedia o biegu jałowym

Urządzenie biegu jałowego pozwala na wzbogacenie mieszanki w momencie kiedy przepustnica znajduje się w położeniu spoczynkowym. Podczas biegu jałowego silnika, kiedy kierowca nie naciska na pedał przyspieszenia przepustnica jest prawie całkowicie zamknięta. Pozostaje tylko niewielka szczelina dla przepływu dawki mieszanki pozwalającej utrzymać obroty silnika na poziomie 800-900 obr/min. Prędkość przepływu powietrza jest na tyle mała, że z rozpylacza znajdującego się w gardzieli nie jest podawana wystarczająca ilość paliwa i mieszanka jest zbyt uboga. Kanalik, którego ujście znajduje się w przelocie gaźnika, tuż przy brzegu zamkniętej przepustnicy, pozwala na wzbogacenie mieszanki. W położeniu spoczynkowym przepustnicy powietrze płynie z największą prędkością koło jej brzegów co powoduje zasysanie paliwa z kanalika urządzenia biegu jałowego. W momencie kiedy przepustnica zacznie się otwierać prędkość powietrza spadnie w rejonie przepustnicy (powiększy się przekrój kanału powietrznego w tym miejscu) a wzrośnie w rejonie gardzieli. Dlatego paliwo przestanie wypływać z kanalika wzbogacającego mieszankę, a pracować zacznie główna dysza w zwężce.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ga%C5%BAnik


Poszukiwania części do naszego auta

Każdy samochód jest inny i rzadko możemy liczyć na uniwersalne rozwiązania, które idealnie sprawdzą się w każdym przypadku. Często zdarza się tak, że konkretny model wymaga specjalistycznych rozwiązań, które ciężko będzie nam zaaranżować, jednak nigdy nie powinniśmy stosować części o wątpliwej jakości lub korzystać z pomoc niedoświadczonych osób. Bardzo ważny jest oczywiście wybór odpowiednich części, które sprawdzą się w danym samochodzie. Każda marka i model posiada unikalne wymagania i warto kupować jedynie te sprawdzone, autoryzowanie elementy, które mogą zapewnić nam wysoką jakość oraz pewność, że wszystko zadziała tak, jak należy. Z łatwością znajdziemy je w wielu serwisach z częściami samochodowymi.



© 2019 http://fusion.bydgoszcz.pl/